سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مینی پی سی در سال 2022

پیشرفت در فناوری دیجیتال و تولید سخت افزارهای قدرتمند اما کوچک برای لپ تاپ ها به سازندگان اجازه داده است تا سیستمی با قابلیت های یک دسکتاپ پیشرفته را در ابعاد یک دسکتاپ قرار دهند.

این بدان معناست که شما می توانید کارهایی مانند ویرایش تصویر و ویدیو، گشت و گذار در وب، مشاهده فایل های چند رسانه ای، بازی های رایانه ای و محیط های واقعیت مجازی را با رایانه ای که در جیب شما قرار می گیرد یا به سادگی پشت تلویزیون شما پنهان می شود، انجام دهید! البته همه مینی دیوایس ها در یک سطح نیستند و قیمت آن ها حتی می تواند از لپ تاپ هم بالاتر باشد، هرچند امکانات بسیار بیشتری را با قیمت بالاتر در اختیار کاربر قرار می دهند.

در اینجا برخی از بهترین گجت‌های کوچک موجود در سال 2020 وجود دارد، بنابراین اگر می‌خواهید برای خرید سیستم بعدی خود به سراغ این کوچولوهای قدرتمند و شایان ستایش بروید، می‌دانید که باید به چه چیزی توجه کنید.

چگونه انتخاب کنیم؟

اولین قدم در انتخاب مینی پی سی این است که مشخص کنید می خواهید با آنها چه کاری انجام دهید. آیا به دنبال چیزی هستید که به سادگی پشت تلویزیون پنهان شود و صفحه نمایش شما را به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل کند یا به دنبال کامپیوتری هستید که بتواند سنگین ترین عناوین روز را مدیریت کند؟ مشکل بعدی شکل و ابعاد مینیاتور است که می تواند بسیار متفاوت باشد، از جیب تا جیب کوچک.

محبوب ترین دستگاه های کوچک رایانه های شخصی چوبی هستند که کمی بزرگتر از یک درایو فلش هستند.

این رایانه های جیبی معمولاً بین 100 تا 200 دلار قیمت دارند و می توانند به هر مانیتور یا تلویزیونی با ورودی HDMI متصل شوند.

عملکرد این مینیاتورهای جیبی مطمئناً به اندازه مدل های بزرگتر که می توانند با سیستم های رومیزی سنتی به دلیل اندازه کوچک رقابت کنند عالی نیست، اما مزایای خود را دارند. از سوی دیگر، می‌توانید مدل‌های بزرگ‌تری را انتخاب کنید که همچنان در کوله‌پشتی قرار می‌گیرند و قدرت پردازش بسیار بیشتری دارند، اما باید آماده باشید که قیمت‌های نسبتاً بالایی برای آنها بپردازید (مخصوصاً با اضافه شدن قطعاتی مانند کارت گرافیک اختصاصی). . .

در نهایت، پیکربندی های ارائه شده توسط سازنده و مقیاس پذیری در آینده را در نظر بگیرید، زیرا برخی کوچک سازی ها به شما امکان می دهند RAM یا RAM را ارتقا دهید و حتی کارت های گرافیک خارجی را متصل کنید.

این ویژگی می تواند مینی پی سی شما را برای سال ها کار کند، اگرچه هزینه آن را تا حد زیادی افزایش می دهد.

سیب کوچک

اگرچه تفاوت آشکاری بین نسل جدید و نسل قبلی اپل مینی مک وجود ندارد، اما داخل آن بسیار متفاوت است.

از همه مهمتر این محصول از پردازنده اختصاصی اپل M1 بهره می برد که عملکرد بسیار خوبی به این محصول می دهد و به راحتی می تواند با سیستم های مجهز به پردازنده هایی مانند Core i3 و Core i5 رقابت کند.

این مینی پی سی سیستم عامل Big Sur را اجرا می کند و می تواند تقریباً هر نرم افزار غیر ویندوزی را برای شما اجرا کند، اما این ایده آل نیست و محدودیت هایی مانند عدم ارتقاء سخت افزاری، تعداد پورت های کم و محدودیت نمایشگرهای قابل حمل دوگانه یک بیت است که شما نیاز دارید. سیستم مک و نداشتن پول کافی برای خرید مک بوک پرو یا آی مک، از نظر هزینه و کارایی انتخاب بهتری نخواهید داشت.