سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Remix Mini؛ یک مینی پیسی کارا و کوچک

پیش از این، سیستم عامل دسکتاپ تنها بر روی کیس های بزرگ یا لپ تاپ های کوچک و سبک امکان پذیر بود، اما زمانی که رایانه های شخصی کوچک وارد بازار شدند، این امکان برای کاربران فراهم شد که با خرید یک محصول کوچک، از تجربه سیستم عامل دسکتاپ لذت ببرند.

به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان با گسترش مینی پی سی و استقبال گسترده کاربران، سازندگان مدل های متنوعی از این محصول را روانه بازار کرده اند، از جمله مینی کنسول های بازی که هم اندازه کنسول های بازی هستند و هم کامپیوترهای شخصی کارایی فوق العاده ای دارند.

پیش شاهد ورود مینی کامپیوترهای اندرویدی به بازار بودیم. در زیر نگاهی داریم به اولین مینی کامپیوتر اندرویدی موجود در بازار، یعنی Remix Mini.

Remix Mini از نسخه شخصی سازی شده سیستم عامل اندروید Remix OS استفاده می کند (رابط سیستم عامل اندروید برای نمایشگرهای بزرگ بهینه شده است و امکان اجرای هر برنامه ای روی مانیتور یا سینمای خانگی با تغییراتی وجود دارد) و تجربه کاربری به همان اندازه دلپذیر خواهند بود. همانطور که با کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز کار کنید.

طراحی ریمیکس مینی بسیار ساده است و ابعاد کوچک آن تقریباً به اندازه مودم های ADSL است. بنابراین حمل آن بسیار آسان بود و حتی کاربران می توانند آن را در جیب خود قرار داده و حمل کنند. Remix Mini دارای ابعاد 4.9 x 3.5 x 1.0 اینچ و وزن 410 گرم است. Remix Mini دکمه پاور ندارد که به ساده نگه داشتن محصول کمک می کند. یک دکمه لمسی در بالای دستگاه وجود دارد و به محض ضربه زدن دستگاه روشن می شود و با زدن مجدد آن منوی پاور فعال می شود. قیمت این مینی پی سی در کشورمان حدود 380000 تومان است. بنابراین با این هزینه، از Remix Mini انتظار مشخصات سخت افزاری قدرتمندی نداشته باشید و اجرای برنامه های رایج مانند YouTube، Office و Chrome تنها کاری است که می توانید انجام دهید. منتظر یک کامپیوتر کوچک باشید. البته معمولی، نه کاملاً بازی های گرافیکی را نیز می توان بدون هیچ مشکلی روی Remix Mini اجرا کرد، آنقدرها هم ضعیف نشده است. البته کاربران می توانند فضای ذخیره سازی را از طریق حافظه microSD ارتقا دهند. حافظه داخلی از نوع eMMC است و می توان آن را تا 128 گیگابایت از طریق حافظه microSD افزایش داد. پردازش محتوای گرافیکی بر عهده پردازنده گرافیکی Mali 400 MP2 می باشد و با توجه به مشخصاتی که دارد اجرای بازی های گرافیکی برای Remix Mini غیر ممکن است. پورت اترنت و خروجی HDMI با جک هدفون درگاه های ارتباطی Remix Mini خواهند بود. این مینی کامپیوتر تنها به دو پورت USB 2.0 مجهز است و هیچ درگاه USB 3.0 ندارد. به همین دلیل، امکان انتقال داده به حافظه خارجی پرسرعت وجود ندارد، اما با توجه به ماهیت کلی Remix Mini به عنوان یک مینی رایانه شخصی مقرون به صرفه، نمی توان آن را یک نقص سازنده در نظر گرفت.

این مینی از اتصال Wi-Fi و بلوتوث 4.0 پشتیبانی می کند. عدم وجود درگاه USB 2.0 مشکل بزرگی نخواهد بود زیرا می توانید از طریق هاب به پورت های بیشتری دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است که تحت هیچ شرایطی به USB 3.0 دسترسی نخواهید داشت.

داخل جعبه Remix Mini یک کابل HMDI و آداپتور برق قرار دارد. همچنین می توانید صدا را از جک هدفون جک 3.5 میلی متری یا حتی خروجی صدا به بلندگوهای استریو پخش کنید. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، همانطور که گفته شد، Remix Mini دارای پردازنده چهار هسته ای Cortex-A53 است (این هسته ها تقریبا عملکرد ضعیفی دارند) و بنابراین فقط می تواند برنامه هایی مانند آفیس را اجرا کند، کروم یا یوتیوب وجود خواهد داشت. Remix Mini هنگام اجرای بازی های گرافیکی برای سیستم عامل اندروید عملکرد ضعیفی دارد! هنگامی که مجموعه آفیس روی این مینی رایانه شخصی اجرا می شود، نرم افزارهایی مانند Word یا Excel را نیز می توان بر روی دسکتاپ ویندوز اجرا کرد. البته، برخی از گزینه ها در نسخه اندروید مجموعه آفیس که در نسخه های دسکتاپ مجموعه ارائه می شود، موجود نیستند. اگر از مجموعه آفیس فقط برای تایپ و ، استفاده کنید، زیاد متوجه این ویژگی ها نخواهید شد، همچنین میانبرهای صفحه کلید برای تغییر زبان و ایی کار نمی کنند که باعث آزار کاربران می شود. به عبارت دیگر، برای تغییر زبان باید از میانبرهای صفحه کلید جدید استفاده کنید. در Remix OS، زبان با استفاده از ویندوز و کلیدهای جابجایی تغییر می کند. با این حال، برخی از میانبرهای صفحه کلید در Remix OS 2.0 پشتیبانی می شوند و این مینی کامپیوتر اندرویدی نیز به آنها پاسخ می دهد، از جمله Alt + Tab، Ctrl + C، Ctrl + X و ... برای پیمایش بین ویندوزهای در حال اجرا، کپی کردن متن و برش.

با این توضیحات، Remix Mini تنها یک کامپیوتر ارزان قیمت اندرویدی خواهد بود که برای اجرای برنامه های سبک یا جستجو در اینترنت استفاده می شود.