سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی Twist، زبان برنامه نویسی توسعه یافته توسط MIT برای محاسبات

دانشمندان کامپیوتر و دانشمندان هوش مصنوعی در MIT (CSAIL) یک زبان برنامه نویسی جدید برای کامپیوترهای کوانتومی ایجاد کرده اند. این زبان با نام "Twist" به طور خاص برای رسیدگی به مسائل درهم تنیدگی داده ها طراحی شده است. Twist که توسط جامعه توسعه دهندگان استفاده می شود می تواند به کاهش باگ ها و خطاها و بهبود کیفیت داده ها کمک کند.

 

محاسبات کوانتومی بسیار پیچیده تر از محاسبات سنتی است. اما مانند هر کامپیوتری امروزی، کامپیوترهای کوانتومی به یک زبان برنامه نویسی نیاز دارند که توسعه دهندگان بتوانند از آن استفاده کنند. زبان مناسب می تواند به انتقال فناوری از یک علم تجربی به استفاده اصلی آن کمک کند.

 

کامپیوترهای کوانتومی با زبان های برنامه نویسی سنتی به خوبی کار نمی کنند. این ماشین ها از کیوبیت ها برای رمزگذاری اطلاعات به صورت صفر یا یک یا هر دو به طور همزمان استفاده می کنند. محاسبات کوانتومی همه چیز در مورد "درهم تنیدگی" است، یک ضریب محاسبه برای تعداد زیادی کیوبیت، که به معنای قدرت زیاد است. جدای از اصطلاحات فنی، این بدان معناست که این رایانه ها روش های بسیار پیچیده تری برای خرد کردن داده ها در کمترین زمان دارند.

 

کامپیوترهای کوانتومی هنگام کار با کیوبیت ها باید با درهم تنیدگی داده ها مقابله کنند. MIT ادعا می کند که زبان Twist می تواند توصیف و تأیید کند که کدام بخش از داده ها در یک برنامه کوانتومی موجود است. خوشبختانه، Twist از راهی استفاده می کند که یک برنامه نویس کلاسیک به راحتی می تواند آن را درک کند. Twist می تواند به کاهش پیچیدگی مرتبط با محاسبات کوانتومی کمک کند. این می تواند به توسعه دهندگانی که زبان های برنامه نویسی رایج را می شناسند کمک کند تا بدون یادگیری پیچیدگی های این فناوری با رایانه های کوانتومی کار کنند.