سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت تین کلاینت با زیرو کلاینت چیست

وقتی صحبت از زیرساخت مجموعه مجازی می شود، مدیران IT انتخاب های زیادی دارند. هنگامی که مدیران تصمیم به ایجاد زیرساخت دسکتاپ مجازی می‌گیرند، سؤالات زیر مطرح می‌شود: تفاوت بین زیروکلاینت و تین کلاینت چیست؟

Thin Client و ZeroClient هر دو از نظر فنی کامپیوترهای کوچکی هستند و هر دو واحد پردازش ساده ای هستند که به طور خاص برای VDI طراحی شده اند. با این حال، این دو خانواده دارای ویژگی های بسیار متفاوتی هستند، انتخاب بین تین کلاینت و زیرو کلاینت به ظاهر بستگی ندارد یا اینکه کدام یک سنگین تر است، بلکه بیشتر به نیازهای محیطی مربوط می شود که در آن استفاده می شود. نیازها و حقوق کاربر مربوطه. درک الزامات و چالش های یک پلت فرم VDI به شما کمک می کند تا انتخاب های دقیق تر و بهتری داشته باشید. تفاوت های اصلی بین Teen Client و ZeroClient که قابل توضیح است عبارتند از:

آشنایی با تین کلاینت ها

با تین کلاینت ها، دسکتاپ های مجازی در یک مرکز داده میزبانی می شوند و تین کلاینت ها به سادگی سرورهایی هستند که به عنوان پایانه عمل می کنند.

راه اندازی تین کلاینت آسان است.

دسترسی به برنامه ها را ساده کنید.

بهبود امنیت. همچنین نیازهای سخت افزاری را کاهش می دهد.

تین کلاینت VDI معمولاً دستگاهی با سیستم عامل محلی خود است. این تین کلاینت ها معمولا دارای نسخه استاندارد ویندوز (WED) و نسخه ای از سیستم عامل لینوکس مانند DeTos هستند. یک تین کلاینت برای دسترسی از راه دور به دسکتاپ در ماشین مجازی سرور Citrix ICA یا Microsoft RDP استفاده می شود. تین کلاینت ها اغلب یک مرورگر محلی نیز دارند. به عبارت دیگر، تین کلاینت ها دستگاه هایی هستند که به راحتی قابل استقرار هستند. اینها محیط های امن و قابل مدیریت هستند. با این حال، هنگام انتخاب و خرید یک کاربر تین کلاینت متفاوت، ویژگی های مورد نیاز خود را در نظر بگیرید (مانند کنفرانس ویدیویی، پخش سه بعدی یا تطبیق پذیری محصول برای پشتیبانی از آن).

تین کلاینت

Zero Clients را کاوش کنید

زیروکلاینت در بازار VDI بسیار مهم هستند. Zero Client دستگاهی است که نیازی به پیکربندی ندارد و فضای ذخیره سازی ندارد. زیرو کلاینت ها تنظیمات اولیه کمتری نسبت به تین کلاینت ها دارند. زمان نصب Zero Client می تواند به طور قابل توجهی کوتاه تر از راه اندازی سایر ابزارها و لوازم جانبی باشد. با این حال، زیروکلاینت ها چندان انعطاف پذیر نیستند. گاهی اوقات مدیر مجبور است پروتکل دیگری را برای استفاده از دستگاه انتخاب کند. هنگامی که کاربران اطلاعات حساب را برای ورود به دسکتاپ وارد می کنند، مجوزها محدودتر می شوند. یک پردازنده داخلی وجود دارد که برای زیروکلاینت سازگار شده است.

این چیپست برای یکی از سه پروتکل مجازی سازی دسکتاپ طراحی شده است: VDI. (PCoIP، HDX RemoteFX). Zero Client ها دارای زمان راه اندازی سریع چند ثانیه ای هستند و Zero Client کاملاً عاری از ویروس هستند. تعداد و مدت زمان خرابی دستگاه بسیار کم است، راندمان کاربر بسیار بالاتر از رایانه شخصی است و دستگاه های ZeroClient نیازی به به روز رسانی مداوم ندارند. مگر اینکه پروتکل VDI ارتقا یا اصلاح شود. یا در موارد نادر و خاص بایوس را آپدیت کنید.

تفاوت بین تین کلاینت و زیرو کلاینت

تین کلاینت ها و سایر دستگاه های کلاینت برای پردازش کامل به اتصال شبکه متکی هستند و پردازش زیادی روی سخت افزار خود انجام نمی دهند. بهترین گزینه ها برای محیط های VDI با نرم افزار ThinClient و ZeroClient گنجانده شده است. "نرم افزار مدیریت تین کلاینت باید: محصول نرم افزاری قدرتمندی باشد که قابلیت های مدیریت تین کلاینت را با قابلیت های مدیریت اتصال ترکیب می کند." ترجیح میدم استفاده کنم.