سفارش تبلیغ
صبا ویژن

OWC از سریعترین و پرظرفیتترین حافظه SSD PCIe جهان رونمایی کرد

OWC از جدیدترین SSD خود رونمایی کرد. به گفته سازنده، این محصول دارای بالاترین سرعت در بین هر PCIe SSD تولید شده است.

سازندگان حافظه های ذخیره سازی دائما در تلاش برای دستیابی به رکوردهای جدید با افزایش نرخ انتقال داده هستند. OWC اخیراً از پیشرفت جدیدی در صنعت حافظه ذخیره سازی پرده برداری کرده است. به گفته ZDNet، محصول جدید این شرکت، Accelsior 8M2، توانست با استفاده از ظرفیت پهنای باند کامل رابط PCIe 4.0، سریع‌ترین رقیب خود را پشت سر بگذارد و به 26000 مگابایت (26 گیگابایت) برسد.

در واقع با ترکیب چند SSD M2 NVMe و پشتیبانی از 8 عدد، این SSD ها می توانند از هر 8 اسلات به طور همزمان با حداکثر توان عملیاتی مسیر ارتباطی استفاده کنند. بنابراین، هر 4 مسیر ارتباطی از 8 اسلات SSD سنتی در نهایت به یک رابط PCIe نسل چهارم با 16 مسیر ارتباطی برای خواندن و نوشتن داده ها منجر می شود. این تنها بخشی از داستان است، زیرا ظرفیت این SSD ها تا 64 ترابایت قابل افزایش است. بنابراین، این قدرتمندترین SSD PCIe است که تا کنون ساخته شده است.

این عملکرد شگفت انگیز گرمای زیادی تولید می کند، بنابراین سازنده راه حلی اندیشید و از هیت سینک ها و فن های خنک کننده آلومینیومی برای دفع گرما استفاده کرد. به همین دلیل ظاهر خاص این SSD شباهت زیادی به کارت گرافیک دارد.

لری اوکانر، بنیانگذار و مدیر عامل OWC،

ما همیشه متعهد هستیم که محدودیت های فناوری را پیش ببریم. Accelsior 8M2 را می توان در یک جمله خلاصه کرد: "سریع ترین و قدرتمندترین حافظه SI PCIe جهان".

به گفته سازنده، این SSD عملکرد مورد نیاز برای پخش همزمان ویدیوهای 16K 8 یا 8K با کدک ProRes444 در نرم افزار Final Cut Pro X و امکان استریم ویدیوی 9K 4K را به صورت همزمان با کدک EXR 16 بیتی در نرم افزار DaVinci Resolve فراهم می کند. . 

OWC حافظه های ThunderBay 8 و ThunderBay FLEX 8 را با پورت Thunderbolt 3 ارائه می دهد.

اینتل Optane P5800X از سریعترین SSD جهان رونمایی کرد

بهترین SSD برای بودجه های مختلف برای استفاده های مختلف

SSD ها به شرط داشتن سخت افزار مناسب با رایانه های ویندوز و لینوکس کاملاً سازگار هستند و با رایانه های Mac Pro 2019 و جدیدتر سازگار هستند. از دیگر ویژگی های این حافظه می توان به پشتیبانی از توابع RAID اشاره کرد که داده ها را در چند درایو فیزیکی ترکیبی در زمینه توزیع می کند. برای این منظور، OWC ابزاری به نام SoftRAID توسعه داده است که ایجاد، نظارت و مدیریت آرایه های RAID را تسهیل می کند. همچنین می توانید چندین پیکربندی جداگانه از یک آرایه RAID را تعریف کنید.

Accelsior 8M2 در حال حاضر در ظرفیت های 2، 4، 8، 16، 32 و 64 ترابایت موجود است. قیمت از 1299 دلار شروع می شود و در مدل 64 ترابایتی به 12999 دلار می رسد. تقریباً تمام اسلات های داخلی خالی هستند و کاربران می توانند مدل صفر ترابایتی را نیز با قیمت 799 دلار سفارش دهند که می تواند از حافظه SSD M2 NVMe از سازندگان مختلف استفاده کند.