سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایموجیهای جدید مایکروسافت بهصورت دو بعدی برای ویندوز 11 منتشر شد

مایکروسافت یک ایموجی جدید به سبک فلوئنت را با آپدیت جدید ویندوز 11 منتشر کرده است. با این حال، این ایموجی ها همانطور که قبلا به کاربران وعده داده شده بود، کاملاً دو بعدی هستند، نه سه بعدی.

ایموجی های جدید ویندوز 11 شامل چندین ایموجی جدید از جمله بازگشت ایموجی Clippy است. در این به روز رسانی، مایکروسافت ایموجی استاندارد گیره های کاغذ را با کاراکترهای Clippy جایگزین کرد. ایموجی های ویندوز 11 معمولا رنگ های روشن تر و جذاب تری دارند، اما دو بعدی و مسطح هستند.

مایکروسافت که قبلاً قول انتشار ایموجی های جدید را به صورت سه بعدی داده بود، روز گذشته پست قبلی را به روز کرد و اظهار داشت که "طراحی شکلک جدید فقط برای ویندوز 11 در حالت دو بعدی در دسترس است." بنابراین کاربران ویندوز 10 فقط به همان طراحی ایموجی قدیمی دسترسی خواهند داشت.

ما هنوز نمی دانیم چه سرنوشتی در انتظار ایموجی سه بعدی مایکروسافت است که قبلا نمایش داده شده بود. آیا هرگز این ایموجی ها را در ویندوز 11 خواهیم دید؟ در حال حاضر هیچ پاسخی وجود ندارد. حذف ایموجی سه بعدی ممکن است به محدودیت فنی قالب های فونت رنگی مایکروسافت که شرکت ها برای نمایش ایموجی ها در ویندوز استفاده می کنند، مرتبط باشد. اپل از قالب های بیت مپ در سیستم عامل های خود استفاده می کند، در حالی که مایکروسافت از قالب های برداری استفاده می کند. این قالب برداری بسیار مقیاس پذیرتر است و اگر شکلک ها مسطح باشند فضای بسیار کمتری را اشغال می کند.

البته هنوز هم می توان انتظار داشت که نسخه های سه بعدی و متحرک این ایموجی ها در محصولاتی مانند مایکروسافت تیمز موجود باشد، اما این طرح در حال حاضر در دسترس نیست و مدل های دو بعدی این ایموجی ها نیازمند نصب نسخه جدید ویندوز هستند. مایکروسافت به صراحت اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای آوردن ایموجی های جدید به ویندوز 10 وجود ندارد.